Copyright

(c)open since 2010

Sunday, August 15, 2010

Aku dan Ular Misteri...


Salam semua.. kali ni bro nak cerita nih..kejadian pelik Bro dan makhluk tuhan yang bernama Ular nih.. lama da ni cerita.... terpulang kepada korang nk percaya atau tidak..

Dulu masa bro pindah rumah ke kwsn perumahan Taman seri Mantailang, ni First contact bro dengan Ular tedung Hitam nih. Kan tgh pindahkan barang.. angkatla barang-barang masuk dalam rumah..Bro keluar dr rumah pi bahagian tangki dekat stor(dulu takda stor, stor kitaorg buat stor utk simpan barang)..tgk ja di bwh tangki, ada Dua ekor Ular Tedung Hitam..dengan kepala naik ke atas(mcm gambar di atas tuh) Dua ekor lagi tuh...di bwh tangki..bro pn trus lari pi bahagian depan rumah...bro tak bgtau sapa-sapa la time tuh..

Perjumpaan kedua bro dengan Ular tedung Hitam ni bila Bro balik dari sekolah. Bro dulu pi dan balik dari sekolah jalan kaki ja..ok..bila balik dari sekolah..mo masuk kwsn rumah ja..bro tgk d longkang, naaa ada seekor Ular Tedung Hitam dlam longkang tuh..kali ni sama juga..kepala dia kembang .. waa..bro lari masuk rumah..

Kali ketiga pla.. ni time bro mo masuk Universiti.. Time ni nak jalan uda keluar dari rumah, selepas barang2 masuk dalam kereta. Bila keluar dari kawasan rumah.. Bro tgk di bahagian Busstop di luar kwsn perumahan.. naa ada lagi Ular Tedung hitam tu..dgn posisi yg sama( kepala kembang) ..seramm.. Bro nda bgtau sapa-sapa time tuh..

pastu tu bro tidak pernah lg jumpa Ular tedung hitam tuh...
sebab bro di UMS kan..

baru-baru ni(baru ja tadi), ahad, 11.30a.m, bro pi cuci kain di belakang rumah (haha bro cuci kain jugak baaa)..time mo jemur kain kan..kucing bro..C Toyen nama dia mengiau ni sambil tgk di bwh pokok manggis d blkg rumah..
bro tgk la..Laaa masyaAllah.. ada lg makhluk Tuhan y tu dengan kepala dia kembang smbil tengok bro jemur kain..waaa...lari..bro lari la.. sampai dgn pintu rumah(pintu blkg) bro tgk tu Ular lari uda...dia beredar pi kwsn hutan di blkg..

waa..seram..adakah ular tu datang melawat bro??
entah laa
Wallahualam...

4 comments:

kiki said...

wah...bro rasa ular yg sm ka.mgkin dia mau berkawan dgn bro tu..jeng3...rumah kami selalu d masuk ular tedung selar ne....hhuhuhu...smpi satu thp da besa tp still tkut..kami pelihara angsa...ular tkt angsa...tp angsa dah kena makan oleh anjing

Roughneck said...

oo..bru bro tau ular takut sama angsa..hehe
nda tau la..tapi kalo nk berkawan pa jugak salahnya kan..hehehe
wallahualam

Azham Vosovic said...

ada orang cakap ular warna hitam tu jelmaan syaitan...entah lah.....

Mr. Rocco said...

Azham: betul bro.. aku pn ada dgr jgk org cmtu huhu ...Wallahualam